Pulau Perhentian.

Siapa je yang tak tahu pulau kebanggaan Malaysia yang menjadi antara tercantik di dunia. Pantai yang cantik dan air laut berwarna biru jernih, tambah lagi dengan hidupan marin yang begitu subur dan banyak.

Memang hotspot terbaik untuk yang mahu bercuti bersama keluarga mahupun untuk ber-honeymoon bersama pasangan (yang halal, hehe).

Air laut berwarna biru, langsung hilang stres kerja.
Kredit: Libur

Ya, kami pun kalau sebut nama Pulau Perhentian ni, tak sabar nak terjun air lautnya buat snorkeling atau main air tepi pantai.

Namun begitu, anda perlu untuk ambil tahu waktu yang sesuai untuk pergi ke Pulau Perhentian. Mengapa?

Kawasan laut pantai Timur terdedah kepada musim monsun yang membawa hujan ribut dan angin kencang, menyebabkan laut dan kawasan pantai tidak selamat. Keadaan ini turut memberi kesan kepada pulau-pulau di pantai Timur termasuk Pulau Perhentian.

Air bergelora, warna jadi keruh, angin kencang. Musim tengkujuh bukan musim sesuai bercuti di Pulau Perhentian.
Kredit: Astro Awani

Musim monsun di pantai Timur biasanya akan berlaku sepanjang November hingga Februari. Elakkan pergi sana dalam bulan-bulan ini!

Antara waktu terbaik nak ke sana ialah antara April hingga Ogos. Masa ni kira Pulau Perhentian berada pada tahap tercantik dia. Mata pun boleh bersinar tak berkelip tengok cantiknya pantai dia.

Anda pasti mahukan percutian yang indah tanpa diganggu oleh keadaan cuaca dan persekitaran yang tidak baik, kan. Sama-sama kita pilih tarikh yang sesuai dengan cuaca, supaya dapat bercuti dengan senang dan gembira!

Kalau nak senang, boleh saja hubungi kami untuk dapatkan maklumat lanjut pakej Pulau Perhentian kami di sini.

Sentiasa pabila travel,
Travel Festively!